Już 13 kwietnia będziemy świętować osiągnięcia 20 finalistek i finalistów, którzy dotarli do ostatniego etapu konkursu, spośród prawie 2600 uczestników i uczestniczek. Dzień wcześniej w Collegium Civitas odbędą się zawody finałowe, które wyłonią laureatów i laureatki.
Finał Olimpiady to również świetna okazja do rozmowy o tym, do czego potrzebne są nam kompetencje cyfrowe i jak nowe technologie mogą nam pomóc w kształtowaniu aktywnych, przedsiębiorczych i zaangażowanych młodych ludzi.
Swoimi doświadczeniami podzielą się z publicznością goście specjalni. Szymon Hołownia, dziennikarz i publicysta, założyciel fundacji Kasisi oraz Dobrej Fabryki, pokaże jak można wykorzystywać media społecznościowe do pracy na rzecz dobra wspólnego. Alicja Pacewicz, ekspertka ds. edukacji opowie o tym, co technologie cyfrowe mają wspólnego z zaangażowaniem obywatelskim, a podróżnik Michał Leksiński zainspiruje do stawiania sobie naprawdę ambitnych celów i realizacji marzeń. Wysłuchamy też prezentacji trójki laureatów Olimpiady Cyfrowej. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy nauczycieli, edukatorów i ekspertów edukacji medialnej i cyfrowej oraz przedstawicieli administracji samorządowej i rządowej odpowiedzialnych za edukację i rozwój kompetencji cyfrowych.
Gala finałowa Olimpiady Cyfrowej odbędzie się 13 kwietnia 2019 w godz. 15-17.00 w Centrum Konferencyjnym Kopernik przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20 w Warszawie. Wstęp wolny.
Wystąpienia poprzedzą warsztaty dla nauczycieli, którzy są zainteresowani rozwojem kompetencji cyfrowych uczniów. Będą mieli szansę dowiedzieć się, jak wesprzeć uczniów i uczennice w przygotowaniach do udziału w kolejnych edycjach Olimpiady cyfrowej, jak wykorzystywać na lekcjach technologię VR (virtual reality) a uzbrojeni w smartfony wyruszą na wyprawę po świecie aplikacji i przekonają się, jak wygląda weryfikacja newsów od dziennikarskiej „kuchni”. Liczba miejsc ograniczona – prosimy o wcześniejszą rejestrację.
Olimpiada Cyfrowa to coś więcej niż konkurs. To program edukacyjny, który ma zachęcać nauczycieli do wprowadzania elementów edukacji cyfrowej do swoich programów nauczania. W tym roku, dzięki wsparciu firmy Samsung, uczestnicy i uczestniczki Olimpiady mogli wziąć udział w webinarach, które były dla nich wsparciem na kolejnych etapach rywalizacji. W czasie webinarów poruszane były bardzo różnorodne tematy: jak zostać youtuberem, blogowanie czy sztuka prezentacji, ponieważ taka jest także edukacja cyfrowa. Kompetencje cyfrowe są potrzebne każdemu i każdej z nas, w tak różnych obszarach życia jak praca, rozrywka czy zdrowie. Celem Olimpiady jest zatem kształtowanie świadomych użytkowników mediów cyfrowych, którzy potrafią korzystać z nich w aktywny, ale i krytyczny sposób.
Partnerem strategicznym Olimpiady Cyfrowej jest firma Samsung Electronics Polska, lider rynku nowoczesnych technologii, która angażuje się w programy skierowane do różnych grup wiekowych. W ten sposób wspiera umiejętności teleinformatyczne młodych osób, ułatwia im dostęp do wiedzy i przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu. Partnerami merytorycznymi są Collegium Civitas i Akademia Leona Koźmińskiego, które ufundowały indeksy dla Laureatów Olimpiady.
Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Cyfryzacji i Polski Komitet ds. UNESCO. Wsparcie mediów: Perspektywy, Cogito, Ogólnopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Głos Nauczycielski, Edukator Medialny i PR 4 Polskiego Radia. Partnerami wydarzenia są: Fundacja Orange, Fundacja 5Medium, Fundacja Panoptykon, Centrum Edukacji Obywatelskiej i Superbelfrzy. Patroni: Koalicja Edukacji Medialnej i Cyfrowej, Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. Projekt współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej.