W ramach europejskiego projektu „Play Your Role”, którego jesteśmy partnerem, zostało przeprowadzone badanie na temat mowy nienawiści w grach. Jego wyniki zostały zebrany i opisane w raporcie. Raport dostępny jest w języku angielskim, ale dziś prezentujemy infografikę przygotowaną w języku polskim, która jest podsumowaniem wyników tego badania.
Od dawna wiadomo, że gry edukacyjne i wykorzystanie technologii gier do celów edukacyjnych wzmacnia pozytywny wpływ, jaki gry wideo mogą wywierać na rozwój człowieka, będąc jednocześnie sposobem zwalczania przemocy i mowy nienawiści w niektórych społecznościach gamingowych. Aby lepiej zrozumieć, jak dużą wiedzę na temat mowy nienawiści mają dzieci, a także w jakim stopniu dzieci rozumieją gry edukacyjne i z nich korzystają, w ramach europejskiego projektu „Play Your Role” przeprowadzona została ankieta w trzech krajach (Włochy, Litwa i Portugalia), w której wzięło udział prawie 600 młodych osób w wieku od 11 do 20 lat. Badanie koordynowane było przez Uniwersytet w Algarve (Portugalia). Raport dostępny jest w języku angielskim: tutaj. Infografika podsumowująca wyniki badania w języku polskim dostępna jest tutaj.
Niniejsza publikacja została sfinansowana ze środków programu Unii Europejskiej dotyczącego praw, równości i postaw obywatelskich (2014–2020). Treść tej publikacji przedstawia wyłącznie poglądy autora i jest na jego wyłączną odpowiedzialność. Komisja Europejska nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie zawartych w niej informacji.