W ubiegłym roku w Europejskim Tygodniu Kodowania wzięło udział 46 krajów, a działający w nich ambasadorzy objęli opieką ponad 7500 inicjatyw związanych z programowaniem i nowymi technologiami. Polska stała się liderem w ilości zorganizowanych wydarzeń. W ciągu 8 dni w kraju zorganizowano aż 2200 spotkań!
Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez młodych doradców ds. agendy cyfrowej współpracujących z Komisją Europejską. Akcja realizowana jest przez wolontariuszy w całej Europie i ma na celu szeroko rozumianą promocję programowania. Polska od początku jest zaangażowana w rozwijanie tej inicjatywy.
„Programowanie to język nowych mediów i technologii, dlatego warto go poznawać. – mówi Blanka Fijołek CSR & Sponsorship Senior Manager w Samsung Electronics Polska, ambasadorka Code Week w Polsce – W tym szczególnym tygodniu: Tygodniu Kodowania popularyzujemy umiejętności programistyczne i głośno mówimy o korzyściach jakie płyną z nauki kodowania od najmłodszych lat. Pamiętając jednocześnie że w praktyce, Tydzień Kodowania trwa cały rok, bo kodować powinniśmy przecież codziennie.”
Nowe technologie są obecne w każdej już niemal dziedzinie życia, a na rynku pracy wciąż brakuje ludzi potrafiących programować. Komisja Europejska szacuje, że w 2020 r. w Unii będzie brakować do 825 tys. programistów i specjalistów IT. W Polsce zaś, jak prognozuje Ministerstwo Cyfryzacji będzie to ok. 50 tys. W świetle tych danych nie dziwi ogromne zainteresowanie inicjatywami mającymi na celu naukę programowania. W kraju działa wiele organizacji pozarządowych, które realizują warsztaty dla dzieci i dorosłych, a organizowane przez nie zajęcia przeżywają prawdziwe oblężenie.
„Kiedy w 2012 roku otwierałem pierwsze dojo w Zambrowie nie spodziewałem się rewolucji. – mówi Kamil Sijko, założyciel Fundacji CoderDojo Polska, ambasador Code Week w Polsce – Dziś już wiem, że rewolucja trwa, a nasi wolontariusze i rodzice, którzy wysyłają swoje dzieci na nasze zajęcia to awangarda programowania. W tej chwili w Polsce działa 11 dojo i cały czas powstają kolejne. To niesamowicie cieszy!”
Ten potencjał wykorzystuje Europejski Tydzień Kodowania. Każdy, zarówno firma, jak i organizacja, szkoła, przedszkole, biblioteka czy osoba prywatna może zgłosić i wypromować swoją inicjatywę w jego ramach. Wystarczy zorganizować wydarzenie powiązane tematycznie z nowymi technologiami czy nauką programowania i wpisać je na stronie: events.codeweek.eu.
W ubiegłym roku 2/3 wszystkich zgłoszonych inicjatyw stanowiły wydarzenia organizowane przez Mistrzów Kodowania w szkołach w całym kraju. W tym roku poza szkołami zapraszamy do działania też firmy, organizacje pozarządowe, biblioteki i osoby prywatne.
W tym roku Europejski Tydzień Kodowania realizowany jest oddolnie, a jego koordynatorem została Fundacja CoderDojo Polska.
Polskimi ambasadorami akcji zostali Blanka Fijołek z Samsung Electronics Polska i Kamil Sijko z Fundacji CoderDojo.
Zapraszamy na facebook/ CodeWeekPL oraz na www.codeweek.org.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Karczewska
a.karczewska@coderdojo.org.pl, 505 716 882
informacja prasowa