Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Nowy audiobook – „Pollyanna” Eleanor H. Porter3 lipca 2023 Audiobooki Wolne Lektury

W katalogu audiobooków Wolnych Lektur od dziś znajdziecie nową pozycję – Pollyannę Eleanor H. Porter, którą przeczytała dla nas Paulina Holtz. Nagranie zostało zrealizowane w studiu nagraniowym ArtRepublica Rafał Poławski.

W pewnym miasteczku w Stanach Zjednoczonych życie toczy się zwykłym rytmem do dnia, w którym pojawia się w nim jedenastoletnia dziewczynka o dziwnym imieniu Pollyanna.

Dotąd wszyscy w Beldingsville żywili swoje urazy, choroby, uprzedzenia i zapiekłe żale. Wiedzieli, do kogo nie należy się odzywać, bo jest niemiły. A także kogo nie należy wpuszczać do domu, bo jest brudny: jak kot, pies czy mały włóczęga. Świat dorosłych zostaje jednak przez Pollyannę wywrócony do góry nogami.

Pollyanna Whittier otrzymała imię po dwóch siostrach swej zmarłej matki. Osierocona również przez ojca, biednego pastora, pojawia się któregoś dnia w domu ciotki, panny Polly Haringtton, która z poczucia obowiązku postanowiła przyjąć sierotę i zająć się jej wychowaniem. Nie wie, że dziewczynka zajmie się wkrótce edukacją emocjonalną całej okolicy. Jej sekret stanowi bowiem pewna gra, dzięki której nawet najgorsze zdarzenia i sytuacje nie są w stanie zepsuć jej humoru. Przynajmniej nie na długo.

Akcja powieści Eleanor Hodgeman Porter toczy się na przełomie XIX i XX wieku. Losy Pollyanny potrafią jednak wzruszać czytelniczki i czytelników do dziś. Przy okazji lektura przybliża nieco czasy, gdy w nauczaniu dziewczynek do najważniejszych umiejętności należało szycie, gotowanie i gra na pianinie, zaś najszczytniejszą ambicją szlachetnych białych misjonarzy było nawracanie na chrześcijaństwo pogan w skolonizowanych Indiach.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.