Wesprzyj

Wesprzyj działalność Wolnych Lektur

Przelew:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
Nr konta: 75 1090 2851 0000 0001 4324 3317
Tytuł przelewu:
Darowizna na fundację Wolne Lektury

PayPal:

Płatność internetowa:

Wesprzyj bibliotekę internetową
Wolne Lektury

1,5% procent

Logo akcji 1,5%

KRS 0000070056

x

Zaproszenie do udziału w międzynarodowym hackhatonie19 grudnia 2019 Edukacja cyfrowa Edukacja Medialna Play Your Role Wydarzenia

Tworzysz gry? Możesz sprawić, że świat online stanie się milszym miejscem. Ten hackathon to okazja dla projektantów gier do wykorzystania swoich umiejętności aby zmierzyć się z problemem mowy nienawiści online.

Gry mogą być potężnym narzędziem edukacyjnym. Wierzymy, że mogą one nagłaśniać problemy społeczne,  wspierać pozytywne zachowania, budować wzorcowe postaci i narracje, dzięki którym zmierzymy się z negatywnymi stereotypami, na których oparta jest mowa nienawiści.  

Dołącz do nas, wprowadzaj innowacje, twórz i bądź częścią tej przygody. Zapraszamy tylko najlepszych!

CO?

Play Your Role Hackathon to 4-dniowe wydarzenie, które odbędzie się w pięknym Rimini (Włochy) od 31 marca do 3 kwietnia 2020 roku. Jest on organizowany w ramach europejskiego projektu Play Your Role, którego jesteśmy partnerem.

DLA KOGO?

Swój udział może zgłosić każdy zespół, który jest w stanie wyprodukować grę. Członkowie i członkinie zespołów powinni mieć ukończone 18 lat. Do hackathonu zaprosimy 4 zespoły z Francji, Niemiec, Włoch i Polski, które będą szkolone przez profesjonalnych projektantów gier i ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej.

CEL?

Zadaniem zespołu podczas hakatonu będzie stworzenie krótkiej gry edukacyjnej skierowanej do młodzieży od 11 roku życia.

Gry te będą miały na celu zwalczanie mowy nienawiści w Internecie poprzez:

  • podnoszenie świadomości na temat mowy nienawiści (trolling, cyberbullying…) i wzmacnianie pozytywnych zachowań,
  • tworzenie pozytywnych narracji na tematy związane z mową nienawiści w Internecie (seksizm, rasizm, ageizm…).


Po 4 dniach intensywnej pracy każdy zespół powinien mieć prototyp gry.

CO DALEJ?

Każdy zespół otrzyma 4 500 euro na opracowanie funkcjonalnej, gotowej gry w ciągu 2 miesięcy od zakończenia hackhatonu. Koszty udziału w hackhatonie w całości pokrywa organizator.

Stworzona gra będzie dostępna na platformie Play Your Role dla dzieci, nauczycieli, rodziców w całej Europie. Będzie ona również prezentowana na konferencjach, imprezach szkolnych, grach miejskich i stronach internetowych partnerów w pięciu językach.


INFORMACJE PRAKTYCZNE

Wymogi dotyczące składania wniosków

Co należy nam wysłać?

  • Opis Twojego zespołu (do 3 członków/członkiń) razem z krótkimi biogramami i opisem ról w zespole
  • Portfolio dokonań zespołu 
  • Koncepcja: masz już pomysły na mini grę, którą chciałbyś stworzyć? Wyślij swoją propozycję!

    Formularz do przesyłania zgłoszeń znajduje się tutaj.

Jakie są kryteria wyboru?

Aplikacje będą rozpatrywane przez krajowe jury Play Your Role, w skład którego wchodzą eksperci w dziedzinie projektowania gier i edukacji medialnej, zgodnie z poniższymi kryteriami:

  • kompetencje – zespół musi zebrać wszystkie niezbędne kompetencje, aby stworzyć wysokiej jakości edukacyjne minigry: projektowanie gier, rozwój, grafika, projektowanie dźwięku…,
  • terminowość i solidność – ocena realnych możliwości wykorzystania dofinansowania (w wysokości 4500 Euro) w celu dostarczenia produktu wysokiej jakości na czas,
  • różnorodność – do wzięcia udziału w projekcie szczególnie zachęcamy kobiety i zespoły wielokulturowe,
  • doświadczenie – dotychczasowe osiągnięcia w tworzeniu gier.

Terminy

Nabór otwarty jest od 15 grudnia do 30 stycznia 2020. UWAGA! Nabór został przedłużony do 9 lutego.

Ogłoszenie wyników: 20 luty 2020

Chcesz dowiedzieć się więcej o projekcie? Kliknij tutaj.

Strona projektu: https://www.playyourrole.eu/.

Niniejsza publikacja została sfinansowana ze środków programu Unii Europejskiej dotyczącego praw, równości i postaw obywatelskich (2014–2020). Treść tej publikacji przedstawia wyłącznie poglądy autora i jest na jego wyłączną odpowiedzialność. Komisja Europejska nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie zawartych w niej informacji.