Choć za oknem wiosna, my jednak myślami często odpływamy w jesień. Dlaczego? Bo analizujemy I edycję konkursu #cojaczytam i planujemy kolejną! Analizujemy przede wszystkim opinie, sugestie i podpowiedzi które otrzymaliśmy po przeprowadzeniu ankiety ewaluacyjnej. Kilkoma rzeczami już teraz chcielibyśmy się pochwalić!
Cieszymy, że 100% respondentów uznało, że potrzebne są inicjatywy promujące czytelnictwo i angażujące uczniów do brania udziału w takich projektach. Co więcej również 100% odpowiadających planuje kontynuować działania w tym zakresie!
Okazuje się, że przeprowadzone kampanie w większości przyniosły zamierzony efekt. 71% respondentów uznała, że akcje, które zostały wymyślone i zrealizowane przez uczniów i uczennice zachęciły innych do czytania. Za najlepiej oddziałujące formy zostały uznane filmy, aktywność w mediach społecznościowych, wspólne głośne czytanie, spotkania z najmłodszymi i plakaty.
Zaangażowanie młodzieży i dzieci w działania miało również cel dydaktyczny – wzmocnienie ich kompetencji oraz ukazanie procesu realizacji projektu od etapu początkowego pomysłu aż do efektu końcowego.
Poza tym, że uczestnicy i uczestniczki konkursu zachęcili do czytania książek tych, którzy nie czytają, sami również mieli okazję poćwiczyć różne umiejętności i zdobyć nowe. Czego się nauczyli? Otóż udział w konkursie #cojaczytam to przede wszystkim szansa na przetrenowanie kompetencji z zakresu pracy w grupie, komunikowania się, wykorzystania specjalistycznych narzędzi – programów komputerowych, aplikacji i urządzeń mobilnych, kreatywności i rozwiązywania problemów, samodzielnej organizacji pracy oraz zarządzania czasem i terminowości.
Bardzo nam miło, że 79% ankietowanych uznało, że przesyłane przez nas materiały były wartościowym źródłem wiedzy!
II edycja konkursu #cojaczytam już jesienią. Dzięki odpowiedziom ankietowanych oraz doświadczeniu z I edycji zrobimy co w naszej mocy, by w tym roku z wszystkimi uczestnikami i uczestniczkami współpracować jeszcze lepiej!
PS W naszych mediach społecznościowych wciąż możecie zobaczyć prace wyróżnionych zespołów. Śledźcie jest pod hasztagiem #cojaczytam na Facebooku i Instagramie! A jeśli chcecie dołączyć do newslettera, możecie zrobić to tutaj!