Fundacja Nowoczesna Polska poszukuje dwóch osób do zespołu tworzącego nowoczesne materiały dydaktyczne na stanowisko redaktora/redaktorki. Materiały, przeznaczone dla uczniów szkół gimnazjalnych, dotyczyć będą zagadnień z zakresu edukacji medialnej i informacyjnej.
Oferujemy pracę w rozwijającej się, dynamicznej organizacji będącej liderem zmian w sferze technologii informacyjnych, nowoczesnej edukacji i promowaniu otwartego dostępu do wiedzy. Praca w wymiarze ok. 20-30 godz. tygodniowo (do ustalenia) w okresie od sierpnia do grudnia 2012, z możliwością przedłużenia współpracy. W pakiecie uczciwe wynagrodzenie, elastyczne godziny pracy, twórcze i zróżnicowane działania oraz super satysfakcja z tworzenia innowacyjnego projektu edukacyjnego.
Do zadań redaktorów będzie należało:
- tworzenie treści materiałów dla ucznia i dla nauczyciela;
- współpraca z ekspertami z dziedziny edukacji medialnej i informacyjnej;
- wyszukiwanie informacji, literatury dodatkowej, materiałów audiowizualnych;
- opracowywanie scenariuszy zajęć, warsztatów i gier.
Od kandydatów oczekujemy:
- doświadczenia w pracy dziennikarskiej, pisaniu bloga, materiałów informacyjnych lub edukacyjnych, krótko mówiąc: sprawnego posługiwania się słowem pisanym;
oraz/lub
- doświadczenia w pisaniu scenariuszy i prowadzeniu zajęć z młodzieżą w wieku 13-15 lat, znajomość metod aktywnych i warsztatu trenera/animatora;
a także:
- zdolności przedstawiania skomplikowanych kwestii ciekawie i prostym językiem;
- umiejętności pracy w zespole, organizacji własnej pracy, przestrzegania terminów;
- inicjatywy i zaangażowania;
- możliwości odbywania spotkań w centrum Warszawy 1-2 razy w tygodniu;
- możliwości pracy zdalnej, stałego dostępu do internetu.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz 1-stronicowego (maks. 1800 znaków) rozwiązania poniższego zadania. Dokumenty w formacie PDF należy wysyłać na adres cyfrowaprzyszlosc@nowoczesnapolska.org.pl w e-mailu zatytułowanym „Redakcja”.
Informujemy, że zgłoszenia przyjmujemy do 29 lipca.
Zadanie rekrutacyjne:
Napisz krótki fragment podręcznika na poziomie gimnazjum na temat ochrony wizerunku w sieci i zaproponuj przebieg 45 min. lekcji na ten temat.