Gry mogą być potężnym narzędziem edukacyjnym. Mogą nagłaśniać problemy społeczne, wspierać pozytywne zachowania, budować wzorcowe postaci i narracje, dzięki którym zmierzymy się z negatywnymi stereotypami, na których oparta jest mowa nienawiści. Wspólnie z partnerami z kilku europejskich krajów realizujemy projekt „Play Your Role”, mający na celu podnoszenie świadomości na temat mowy nienawiści w grach. Jednym z jego elementów jest stworzenie gier edukacyjnych, nad którymi pracują już zespoły z Polski, Włoch, Niemiec i Francji. Gry jeszcze w tym roku będą dostępne na platformie projektu.
Pierwotnie prace nad grami miały się rozpocząć podczas 4-dniowego hackhatonu organizowanego w pięknym włoskim Rimini. Niestety, z powodu sytuacji związanej z pandemią Covid-19, wydarzenie to zostało odwołane. Jednak prace nie zostały wstrzymane – wspólnie z partnerami organizujemy serię warsztatów online, podczas których zespoły wraz ze swoimi mentorami będą pracować nad koncepcją gier. Dzięki tej zmianie gry edukacyjne będą mogły powstać, a zaangażowane zespoły skorzystają z wiedzy i doświadczenia swoich mentorów, którzy podejmą z nimi współpracę zdalną.
Zespoły projektujące gry zostały wybrane w ramach naboru, który odbył się na początku tego roku. Polskę reprezentuje zespół Yocat Games, którego członkami są Mateusz Serdyński, Katarzyna Jaszewska i Jakub Sampławski. Ich mentorem jest Radosław Czajka, programista od lat współpracujący z fundacją i tworzący takie serwisy jak Wolne Lektury i Edukacja medialna.
Niniejsza publikacja została sfinansowana ze środków programu Unii Europejskiej dotyczącego praw, równości i postaw obywatelskich (2014–2020). Treść tej publikacji przedstawia wyłącznie poglądy autora i jest na jego wyłączną odpowiedzialność. Komisja Europejska nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie zawartych w niej informacji.